تخفیف خدمات زیبایی و پزشکی

معرفی کلینیک ها و یا پزشکانی که برای مدت محدود تخفیف فوق العاده در خدمات ارائه می دهند

تخفیف خدمات زیبایی و پزشکی

معرفی کلینیک ها و یا پزشکانی که برای مدت محدود تخفیف فوق العاده در خدمات ارائه می دهند

لیپوماتیک چیست؟

يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۳ ب.ظ

لیپوماتیک ، چربی‌کِشی یا لیپوساکشن (Liposuction) که چربی‌تراشی (liposculpture) و چربی‌پیرایی (lipoplasty) هم نامیده شده یکی از انواع جراحی‌های زیبایی است.

در این روش جراحی، به‌وسیله یک دستگاه مکنده و یک لوله توخالی، بافت چربی را از موضع‌های گوناگون بدن (مانند شکم) بیرون می‌کشند. لیپوساکشن در واقع کشیدن چربی‌های نامطلوب توسط دستگاه مکنده از طریق سوراخ‌های کوچک و بدون برش جراحی است. در این روش چربی از محل‌های ناخواسته مثل شکم، ران، باسن، بغل پا، زانو، بازو، چانه، گونه و گردن برداشته می‌شود.

بنابراین در لیپوماتیک یک نوع دستگاه مکنده پیشرفته، برای تخلیه چربی های موضعی استفاده می شود. تکنولوژی به کار گرفته شده در آن فوق العاده عمل میکند که کاملا  آن را از لیپوساکشن  ساده متمایز می سازد. 

طریقه لیپوماتیک:

لیپوساکشن اگرچه صرفاً همان چربی کشی است و به طریقی چربی‌ها را با مکش خارج می‌کنند اما نحوهٔ اجرای آن تفاوت‌های بسیاری دارد. نکتهٔ مهم در نحوهٔ انتخاب هر کدام از این روش‌ها اول این است که هرجراحی معمولاً به روشی که خود در آن متبحر است اقدام به این کار می‌نماید و دوم اینکه اگر بیمار بخواهد چربی تخلیه شده توسط لیپوساکشن برای قسمتی از بدنش به عنوان پرکننده تزریق شود مانند لب یا گونه آنوقت از هر روشی برای ساکشن کردن نمی‌تواند استفاده کند. چراکه مثلاً در روش لیزری ذوب چربی‌ها مانع از آن می‌شود که دوباره بتوان از آن استفاده کرد. از متداول‌ترین انواع لیپوساکشن می‌توان ۳ روش زیر را نام برد:

  1. لیپوساکشن تزریق مایع یا (Tumescent)
  2. لیپوساکشن با لیزر
  3. لیپوساکشن فراصوت

لیپوساکشن تزریق مایع:

در این نحوه از لیپوساکشن، جراح با تزریق مایعی که حاوی آب و نمک و لیدوکائین و اپی نفرین به قسمت تجمع چربی است، باعث می‌شود هم مویرگ‌ها و بافت عضلانی منقبض بشود و آسیب کمتری ببینند و خونریزی به حداقل برسد و هم در عین حال اثر ضد درد آن تا حداقل ۱۲ ساعت پس از جراحی باقی بماند. جراح پس از تزریق این مایع و متورم شدن آن عمل ساکشن را با کانولا(نوعی لوله) شروع می‌کند.

لیپوساکشن با لیزر:

در این روش ابتدا با لیزر چربی‌های محل لیپوساکشن را ذوب می‌کنند، سپس اقدام به کشیدن چربی‌ها با یک نازل بسیار ظریف تر می‌کند. ذوب شدن چربی‌ها باعث می‌شود هم بتوانند از نازل کوچک‌تری استفاده بکنند و هم در عین حال مایع بودن چربی‌ها باعث می‌شود دست جراح که نازل را تکان می‌دهد تفاوت چربی را با بافت عضلانی بهتر متوجه بشودو به بافت عضلانی کوچکترین صدمه ای وارد نشود.

لیپوساکشن فرا صوت:

در این روش با دستگاهی که چربی‌ها را در معرض امواج فراصوت قرار می‌دهد، چربی‌ها را ابتدا جدا کرده و سپس خارج می‌کنند.

با استفاده از امواج مافوق صوت و ارتعاش سلول های چربی را از محل اتصالات آنها به یکدیگر جدا می سازند بدون اینکه منجر به تخریب سلول های چربی گردد.

این روش دارای دوره نقاهت کوتاه و بین 3 تا 7 روز می باشد و دوره استفاده از گن نیز حدود دو هفته می باشد .

برای انجام مرحله  لیپوماتیک ابتدا توسط پزشک متخصص در محل مورد نظر برای شروع پروسه لیپوماتیک، سوراخی به اندازه 2 الی 5 میلی متر ایجاد شده و لوله ای مخصوص از طریق سوراخهای ایجاد شده وارد بافت چربی میشود وبا استفاده از میدانی از امواج مادون صوت بافت چربی محل مورد نظر را تخریب کرده وهمزمان محلولی استاندارد(که ترکیبات آن بیان شد) را جهت بی حسی موضعی واز بین بردن احتمال خون ریزی به میان بافت چربی می فرستد . مخلوط این مایع بی حسی و چربی خرد شده در نهایت از همان منافذ ایجاد شده خارج میگردد. در این روش سیستم ایمنی فعال می باشد که وقتی به بافت غیر چربی برخورد کرده، دستگاه را متوقف می کند بنابراین خطر پارگی پرده شکم وجود ندارد و به دلیل عدم ایجاد حرارت در بافت چربی خطر سوختگی پوست ، نکروز پوست و یا سوختگی محل ورود کانول را ندارد.

در شکل زیر نمونه ای از لیپوماتیک را ملاحظه می کنید:

 

افرادی که نباید عمل لیپوماتیک را انجام دهند :

طبق نظر متخصصین لیپوماتیک همه افراد و بیمارانی که به مطب مراجعه می کنند تا عمل لیپوماتیک را انجام دهند، گزینه مناسبی نیستند و نمی توان این روش را برای آنها انجام داد. از جمله دلایل منع لیپوماتیک می توان موارد زیر را نام برد:

1.چاقی مفرط

اولین کسانی که باید از انجام روش لیپوماتیک صرف نظر کنند، افرادی هستند که به چاقی مفرط مبتلا شده اند. روش لیپوماتیک برای از بین بردن چربی ها در یک نقطه خاص از بدن می باشد. در این صورت کسی که از چاق بودن شکم خود رنج می برد و یا قسمتی از بدن او بیش از حد چاق است که با کل اندام او متناسب نیست، بهترین روش برای تناسب اندام، لیپوماتیک است. اما لیپوماتیک برای کسی که به طور کامل بدن او چاق یکدست است، مناسب نیست. زیرا باید لیپوماتیک را در تمامی نقاط بدن او انجام داد. در حالی که زیاده روی در انجام این روش، خطراتی را متوجه بیمار می کند.

پزشکان توصیه می کنند که افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند، ابتدا با ورزش و برنامه غذایی مناسب یک دوره چند ماهه و یا یک ساله را طی کنند. پس از اینکه وزن آنها تا حد زیادی کاهش یافت، این بار اگر قسمتی از بدن آنها لاغر نشد (برای مثال چربی های شکم دیر آب می شود و با وجود لاغر شدن، باز هم شکم به اندازه کوچک نمی شود)، می توانند از روش لیپوماتیک استفاده کنند.

2.بیماران مبتلا به هموفیلی

بیماری هموفیلی از انعقاد خون در زمان خونریزی جلوگیری می کند. این امر موجب می شود تا خون زیادی از بدن بیمار خارج شود. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، به هیچ عنوان نباید به فکر انجام لیپوماتیک باشند. حتی توصیه می شود بیمارانی که در سلامت کامل هستند، تا چند هفته قبل از لیپوماتیک، از داروهای ضد انعقاد خون از جمله آسپرین، وارفارین و ... نیز استفاده نکنند. زیرا در زمان انجام درمان لیپوماتیک خطری آنها را تهدید نکند.

3.ابتلا به بیماری های عفونی

اگر فرد به بیماری عفونی مبتلا باشد، سیستم ایمنی او به شدت تضعیف می شود. در این صورت توانایی تحمل روش لیپوماتیک را ندارد. از جمله بیماری های عفونی می توان به دیابت شدید، بیماریهای مزمن اتوایمیون مانند لوپوس پیشرفته و ... اشاره کرد. در صورتی که پزشک پس از مشاهده نتیجه آزمایش این بیماران، تشخیص دهد که انجام لیپوماتیک هیچ خطری را متوجه آنها نمی کند، می توانند برای انجام آن آماده شوند. البته قبل از انجام لیپوماتیک باید داروهایی را که پزشک تجویز کرده، مصرف شوند.

4.ابتلا به بیماری قلبی و حساسیت به لیدوکائین

در روش لیپوماتیک از بیهوشی استفاده نمی شود. به همین دلیل بیماران قلبی هم می توانند از این روش استفاده کنند. اما اگر بیمار همزمان به بیماری قلبی مبتلا باشد و در عین حال به مواد بی حس کننده از جمله لیدوکائین هم حساسیت داشته باشد، نمی تواند از این روش استفاده کند. زیرا انجام روش لیپوماتیک باید با بی حس کننده ها انجام شود. اگر فرد به این مواد آلرژی داشته باشد، پزشک باید روش بیهوشی استفاده کند که البته بیهوشی هم برای بیماران قلبی خطرناک است. همچنین افرادی که به فشارخون بالا مبتلا هستند، باید از انجام این روش صرف نظر کنند.

 

 

بهترین دستگاه لیپوماتیک(دستگاه لیپوماتیک SP6):

دستگاه های پیکرتراشی برای نخستین مرتبه از سوی کشور صنعتی آلمان به سراسر جهان معرفی شد. جالب است بدانید که نخستین نسل از دستگاه های لیپوساکشن توسط یکی از متخصصین زیبایی (دکتر فیشر) در سال 1974 میلادی ابداع گشت. در سال 1997 میلادی دستگاه های لیپوماتیک به منظور قدرت کمکی تولید شد. لیپوماتیک در چند سال اخیر با استقبال زیادی در کشورمان مواجه شده است. این متد با استفاده از تکنولوژی Nutational Infrasonic Liposculpture  چربی های های زائد بدن را تخلیه خواهد کرد. لیپوماتیک یا  همان لیپولیز لیزر با استفاده از هوایی فشرده، میله ای آهنی را در سه جهت مختلف درون چربی ها به صورت مرتعش حرکت می دهد و چربی های مازاد را تخلیه می نماید. در این روش با استفاده از امواج اینفراسونیک که فرکانسی زیر 20 هرتز دارد، درمان تخلیه سازی چربی ها صورت می پذیرد. تخلیه ی چربی در این روش، برخلاف روش های گذشته، بدون هیچ گونه سوختگی، حرارت و پارگی احشاء سلول های چربی انجام می گیرد.   در این روش به دلیل پیشرفت های حاصله، دوران نقاهت بسیار کوتاه شده است. دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن sp6 از برترین دستگاه هایی  می باشد که به تازگی به منظور پیکرتراشی در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم محافظتی در این دستگاه بسیار قوی می باشد به صورتی که به خوبی از بافت ها، عضلات و رگ های عصبی محافظت می شود. کاهش تورم و آسیب های موضعی در این روش نسبت به سایر روش های مشابه، از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه می باشد. با استفاده از این دستگاه می توان چربی های زائد موجود در نواحی مختلف بدن(باسن، ران ها، بازوان، غبغب و...) را به راحتی خارج نمود و تحت نظارت پزشک حاذق،  چربی های تخلیه شده را به سایر نقاط مختلف بدن هم چون: گونه، لب و  رفع نمودن خط خنده  به منظور زیبایی بخشی تزریق نمود.  این روش در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که تازه ترین درمان های لیپوماتیک، بدون بیهوشی صورت می گیرد؛ اگر چه این درمان باید تحت نظارت پزشک متخصص و در محیطی کاملا بهداشتی انجام گیرد.  به طور کلی می توان گفت:لیپوماتیک کلیه نواقص و کمبود هایی که در روش های لیپوساکشن و لیپولیزر وجود داشته است را رفع نموده است. چربی زدایی در این روش با استفاده از حرکات فیزیکی  و بدون استفاده از هیچگونه اشعه و حرارت صورت می گیرد.  همان طور که ذکر شد، دستگاه لیپوماتیک  sp6 از برترین دستگاه های پیکرتراشی به شمار می رود که از سوی  FDA آمریکا مورد تائید قرار گرفته است. لذا توصیه ی ما به افرادی که به دنبال روشی، راحت، سریع و کم عارضه به منظور رفع نمودن چربی های زائد بدن هستند، استفاده از دستگاه لیپوماتیک  sp6 می باشد.

 

امکان آمبولی شدن چربی با استفاده از این دستگاه به حداقل میزان خود خواهد رسید. دستگاه  لیپوماتیک  sp6 به صورت سه بعدی در میان چربی ها حرکت نموده و چربی ها را تخلیه می نماید. این دستگاه در مقایسه با دستگاه های دیگری هم چون لیپولیز لیزری که از حرکات دو بعدی استفاده می نماید، بسیار موثر تر و دقیق تر خواهد بود.

حرکت های سه بعدی این دستگاه، کلاژن سازی پوست را در جهت مثبت تحریک می نماید و زمان دستیابی به  بهبودی را تسریع می بخشد. قابلیت کار بر نواحی سختی هم چون: زانو ها و ساق پا از دیگر مزایای دستگاه لیپوماتیک sp6 به نسبت سایر دستگاه های مشابه به شمار می رود.

 

مزایای لاغری با لیپوماتیک:

از جمله مهمترین مزایا و ویژگیهای لاغری با لیپوماتیک سریع و کارآمد بودن آن می باشد. از طرفی همانطور که گفته شد لاغری با لیپوماتیک به صورتی است که به دیگر اعضای بدن آسیبی نمی رسد و بسیار کم عارضه است. در این روش همه سلول های چربی انباشته شده با آرایش کامل فیزیک خرد شده که این تخریب به وسیله میله فلزی انجام می پذیرد. از جمله مهمترین مزایای دیگر این روش لاغری مدرن بدون درد بودن آن، کوتاه بودن دوره نقاهت، کم بودن کبودی بعد از عمل، زیبا شدن پوست، نیاز نبودن به بستری، انجام عمل بدون برش و بخیه و کوتاه بودن مدت زمان عمل اشاره کرد.

 

با توجه به آنچه در مورد مزایای لاغری با لیپوماتیک بیان شد شاید شما هم دوست دارید با این روش کارآمد سریع تر به وزن ایده آل خود و اندام مناسب برسید؛ اما لازم است بدانید که قبل از عمل لیپوماتیک باید نکاتی را رعایت کرد که مهمترین آنها کنترل دیابت و تنظیم پایین یا بالا بودن دیابت، عدم ابتلا به فشار خون، عدم سابقه بیماری قلبی عروقی، گزارش عمل های قبلی به پزشک و اطلاع از مسابقه جراحی شکم یا پهلو در گذشته می باشد. همچنین قبل از جراحی لیپوماتیک باید برای کم خونی و فشار خون آزمایش خون داده و کلیه کبد شما بررسی شود و تست انعقاد خون و تست هپاتیت و سایر بیماری‌ها را بدهید و جهت عدم بارداری نیز آزمایش داده و پس از پر کردن فرم رضایت نامه جراح می‌تواند اقدام به عمل لیپوماتیک بر روی شما نماید.

 

عوارض لاغری با لیپوماتیک:

بسیاری از افراد قبل از اقدام به لاغری با لیپوماتیک به دنبال شناخت و اطلاع از عوارض این جراحی هستند. توجه داشته باشید همانطور که بیان شد این نوع جراحی بسیار کم عارضه بوده اما به طور کلی می توان گفت ممکن است عوارضی بسیار سطحی و قابل جبران برای شما در پی داشته باشد که مهمترین این عوامل خارش یا سوزش شدید در صورت حساسیت به لیدوکایین می باشد و یا ممکن است خونریزی یا کبودی شما کمی زیاد باشد، همچنین اگر در یک کلینیک غیربهداشتی جراحی لیپوماتیک بر روی شما انجام شود بروز عفونت در محل جراحی به وجود خواهد آمد.

 

تاثیر  لیپوماتیک در خوش فرمی ران:

ران پا به دلیل عوامل ژنتیکی و یا نداشتن تحرک بزرگ می شود. افرادی که ساعت زیادی  از روز را در حال نشستن هستند، پس از مدتی چربی های اضافه در ناحیه ران آنها جمع می شود. براساس نظر متخصصین تغذیه، می توان با استفاده از ورزش هایی همچون دوچرخه سواری، این قسمت از بدن را لاغر نمود. اما همیشه فرصت کافی برای انجام ورزش وجود ندارد. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال روش های آسانتر هستند تا بتوانند در مدت زمان کوتاهتری قسمت ران پای خود را لاغر کنند. یکی از این روش ها، لیپوماتیک است. با دستگاه لیپوماتیک می توان چربی ها اضافه را برداشت و سایز ران را کاهش داد.

 

 

پس:

1-      ران پا یکی از قسمت های مهم بدن می باشد که تناسب آن تاثیر زیادی در زیبایی جسمی و تناسب اندام دارد. در صورتی که این قسمت بیش از اندازه بزرگ باشد، علاوه بر اینکه تناسب اندام را از بین می برد، موجب عرق سوز شدن قسمت بالای پا و مشکلات راه رفتن هم می شود. احساس سنگینی در ناحیه ران پا به شدت نحوه راه رفتن، نشستن و دراز کشیدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

2-      یک مشکل بزرگ دیگر در افرادی که سایز ران پای آن بیش از حد بزرگ و چاق است، خرید شلوار و دامن متناسب است. به صورتی که ممکن است شلوارهای موجود در بازار متناسب با اندازه آنها نباشد. اگر هم باشد، پس از مدتی دو طرف ساق شلوار به دلیل چاق بودن ران پا، به یکدیگر ساییده می شوند. بنابراین پاره شدن شلوار در این افراد به یک دغدغه تبدیل می شود. در این مورد بهترین کاری که می شود کرد، کوچک کردن ران پا می باشد.

3-      سومین مشکل در بزرگ بودن ران پا، از بین رفتن اعتماد به نفس است. لیپوماتیک می تواند یک روش مناسب برای درمان چاقی این ناحیه باشد. به طوری که پس از درمان کامل، بیمار اندامی زیبا را تجربه می کند که در افزایش اعتماد به نفس او نقش مهمی دارد.

 لیپوماتیک  ران پا:

افرادی که به دلیل بزرگ بودن ران پا قصد دارند تا از روش لیپوماتیک استفاده کنند، باید ابتدا معاینه شوند. در برخی از افراد بزرگ بودن ران پا هیچ ارتباطی با چربی های اضافه ندارد و دلیل بزرگ بودن این ناحیه، قطور بودن استخوان ران است. بنابراین انجام  عمل لیپوماتیک برای این دسته از افراد، توصیه نمی شود..

پس از اینکه پزشک تشخیص دهد که بیمار می تواند از روش لیپوماتیک برای لاغری ران پا استفاده کند، از نظر زیباشناسی آن را به چند ناحیه تقسیم می کند که عبارت است از: خارج ران، داخل ران، جلوی ران و پشت ران. تمامی این قسمت ها می توانند تنها در یک جلسه لاغر شوند. پزشک نیز باید به کار خود مهارت کافی داشته باشد تا پس از اتمام کار، پوست ران هموار و متناسب با نواحی مجاور باشد.

 

 لیپوماتیک بازو :

 

تجمع چربی، اضافه وزن و افزایش سن دلایل شل شدن و آویزان شدن بازو ها هستند. این مشکل را نمی توان با ورزش حل کرد. اگر می خواهید پوست اضافی و چربی های زاید دور بازو را از بین ببرید بهترین روش لیپوماتیک بازو است. 
حتماً تاکنون با اشخاصی که دچار افتادگی بازو هستند، مواجه شده‌اید. این عارضه که به نسبت در زنان بیش از مردان است، با انجام لیپوماتیک بازو قابل درمان است. در این مقاله سعی نموده‌ایم اطلاعات مفیدی در این رابطه جمع آوری نماییم. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید.
همان طور که گفته شد این عارضه در زنان بیشتر از مردان دیده شده است. در علم پزشکی به بیماری زنانی که به افتادگی بازو دچار هستند، لیپودیستروفی نواحی پروگزیمال بازو گفته می‌شود. این افراد علی رغم میل باطنی خود مجبورند، به منظور استتار افتادگی بازوان از لباس‌هایی که 2 الی 3 سایز از آن‌ها بزرگتر است، استفاده نمایند. افرادی که به صورت موروثی بازوان بزرگی دارند و تمایل دارند بازوان خود را به صورت طبیعی کوچک کنند باید به این نکته توجه نمایند که ورزش و رژیم به نوبه خود در کوچک شدن بازوان نقش بسزایی خواهد داشت اما تازمان رسیدن به مطلوب، باید بازه زمانی طولانی طی گردد. قطعاً انجام عمل لیپوماتیک بازو بر روی این افراد ضمن بالا بردن میزان اعتماد به نفس آن‌ها، حس رضایت مندی از اندامشان را نیز به همراه خواهد داشت. لیپوماتیک بازو روشی در لاغری موضعی می‌باشد که در مدت زمانی کوتاه قابل انجام است.

 

لیپوماتیک بازو :

نخستین گام برای انجام لیپوماتیک بازو، مراجعه به یک متخصص کار بلد و حاذق است. وی پس از انجام بررسی‌های لازم، اعلام می‌کند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل هستید یا خیر. قطعاً افرادی که بازوان حجیمی دارند و یا به دلیل عوامل موروثی یا پیروی از رژیم‌های سنگین به افتادگی بازو دچار شده‌اند، گزینه مناسبی برای انجام این عمل به حساب می‌آیند. پس از این که آمادگی شما از سوی متخصص برای انجام عمل لیپوماتیک بازو تائید شد، بازوان بیمار به خوبی بررسی می‌شود تا نواحی استخراج چربی در آن تعیین گردد. این مسئله یکی از مهم‌ترین مواردی است که پزشک باید به آن توجه داشته باشد زیرا در صورت کم اهمیتی به این مقوله، نمی‌توان در حین عمل چربی‌های زاید را به درستی تخلیه نمود که این امر موجب ایجاد ناهمواری در سطح بازو خواهد شد. پس از انجام بررسی‌های کامل، می‌توان با خیال راحت برای انجام لیپوماتیک بازو اقدام نمود. در این مرحله، کانولاهای مناسب و با کیفیتی از سوی متخصص به منظور تخلیه چربی‌های زائد بازو انتخاب می‌گردد و با کمک آن، چربی‌ها بیرون کشیده می‌شود. پس از آن پوست بیمار لیفت شده و حجم بازوان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است که در صورت تمایل بیمار، می‌توان چربی‌های تخلیه شده را به سایر نقاط بدن تزریق نمود گفتنی است این درمان با بی هوشی موضعی و در یک جلسه 2 الی 3 ساعته قابل انجام است.

مراقبت های قبل از لیپوماتیک بازو:

1. آزمایشات کامل پزشکی انجام دهید

2. داروهایی که مصرف می کنید را به همراه مقدار دوز آن به دکتر اطلاع دهید.

3. سیگار کشیدن را متوقف کنید.

4. از خوردن آسپرین و داروهای ضد التهاب خودداری کنید زیرا اینها باعث افزایش خونریزی می شوند.
افرادی مستعد درمان لیپوماتیک بازو هستند که در درجه اول افتادگی پوست بازو زیادی داشته باشند. همچنین افرادی که دارای وزن ثابت هستند و زیاد اضافه وزن ندارند هم می توانند این درمان را انجام دهند و نتایج مطلب بگیرند.

مراحل درمان لیپوماتیک بازو:

مرحله اول، بیهوشی: برای اجرای بهتر درمان و نیز راحتی بیشتر بیمار داروهایی به منظور بی هوش کردن او استفاده می شود. توصیه می شود بیهوشی کلی صورت گیرد. با این حال استفاده از بی هوشی موضعی باید با نظر پزشک شما باشد.

مرحله دوم، ایجاد خراش: الگو و طول خراش در حین درمان به مقدار و مکان چربی که باید برداشته شود بستگی دارد. این مورد توسط پزشک متخصص صورت می گیرد. معمولا در داخل و یا پشت بازو خراش داده می شود تا لوله نازک (کانال لیپوماتیک) وارد شود. سپس با استفاده از مکش چربی های اضافی برداشته می شود. بسته به شرایط خاص مقدار خراش کم و زیاد می شود. بافت بریده شده با بخیه داخلی دوخته می شود و در نهایت پوست جدید بر روی زخم ایجاد می گردد.

مرحله سوم: بستن خراش. خراش ایجاد شده را می توان با استفاده از بخیه جذب شدنی یا بخیه ای که بتوان 3 الی 4 هفته بعد آن را کشید دوخته می شود

مرحله چهارم، نتیجه درمان: نتیجه این درمان پوستی نرم و هموارتر نسبت به قبل است و همچنین کشیدگی پوست و افتادگی آن نیز از بین می رود. با این حال پس از عمل کمی تورم و خون مردگی ایجاد می شود که طبیعی است و پس از برطرف شدن آن می توان به نتایج درست رسید.
در دوران بازیابی پس از عمل لیپوماتیک ، باید بر روی زخم بانداژ قرار داده شود و حتما پوشیده باشد، همچنین به منظور کاهش تورم ناشی از درمان بهتر از بازو با باند الاستیک یا باند فشاری بسته شود. برای کشیدن خون و مایعات اضافی زیر پوست لوله نازکی قرار داده می شود. پس از عمل توسط کادر پزشکی دستورات و داروهایی به شما داده می شود. همچنین بهتر است حین مشاوره با پزشک متخصص سوالات زیر از او پرسیده شود:

سوالات متداول لیپوماتیک بازو:

*چه داروهایی باید قبل یا پس از عمل لیپوماتیک مصرف گردند؟

* آیا باید پس از عمل از بانداژ خاصی استفاده گردد؟

*تا چه زمانی باید از آنها استفاده کنید و چه زمانی می توانید آنها را بردارید؟

*بخیه ها چه زمانی به صورت کامل از بین می روند؟

*چه زمانی می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید؟

*دوره بازیابی و مراقبت چه زمانی پایان می یابد؟

عوارض و خطرات لیپوماتیک بازو :

لیپوماتیک بازو به نسبت سایر لیپوماتیک ها از عوارض کمتری برخوردار است و به نوعی برای شروع کار و کسب تجربه پزشکانی که به تازگی پا به این عرصه گذاشته‌اند بسیار مناسب است. اما این درمان ممکن است با برخی از عوارض همراه باشد که در ادامه شایع‌ترین آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

خطرات بیهوشی

بروز خونریزی از دیگر عوارض ناشی از لیپوماتیک بازو است.

عفونت

دیر ترمیم شدن جای زخم

ایجاد زخم در داخل بافت بازو

آسیب پذیر شدن غدد لنفاوی، عضلات، رگ ها و عصب های بازو

از بین رفتن بافت چربی زیر پوست

ممکن است بخیه جذب نشود اما پوست بر روی زخم ایجاد شود که در این صورت باعث قرمز شدن و سوزش می شود

احتمال درمان مجدد

امکان آسیب دیدن سیستم عروقی و عصبی در این درمان وجود دارد. اگر چه به نسبت سایر درمانهای لیپوماتیک از درصد کمتری برخوردار است اما به طور کل نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

تجمع یافتن آب زیر پوست (آمبولی شدن) نیز یکی دیگر از عوارضی می‌باشد که ممکن است پس از درمان با آن مواجه گردید. گفتنی است میزان تجربه و تبحر پزشک نقش به سزایی درکمتر شدن احتمال به وجود آمدن این عارضه خواهد داشت.

بروز ناهمواری بر سطح پوست و عدم تقارن بازوها نیز از دیگر عوارض شایع انجام لیپوماتیک می‌باشند. لذا به کلیه افرادی که قصد انجام این عمل را دارند توصیه می‌شود به منظور کاهش ضریب خطر و عوارض ناشی از عمل به پزشکان و متخصصین زیبایی حاذق و چیره دست مراجعه نمایند.

 

میزان برگشت پذیری بعد از لیپوماتیک:

عمل لیپوماتیک به افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود و از این سن به بعد هیچ محدودیتی برای لیپوماتیک وجود ندارد. هدف از لیپوساکشن با هوای فشرده، ایجاد اندام متوازن است، این کاهش وزن به دلیل برداشت مقدار زیادی چربی صورت می گیرد. در واقع عمل لیپوساکشن به دلیل کاهش وزن صورت نمی گیرد و زمانی پیشنهاد می شود که قسمتی از بدن از حالت طبیعی خود خارج شده باشد. اگر نوسانات وزن بیمار کمتر از 5 کیلو گرم باقی بماند، آنگاه اثرات طولانی مدت این درمان بسیار عالی خواهند بود.سیستم با استفاده از موتور پنوماتیک کار می کند و با استفاده از هوای فشرده فعال می شود، کانال هایی در آن تعبیه شده که سه حرکت زیگزاگ، چرخشی و نوسانی را دارا می باشد. در اثر این سه حرکت مسیر مارپیچ مانندی ایجاد می شود که همزمان چربی ها را تخریب و آسپیراسیون می کند. در نتیجه بیمار برگشت پذیری سریع تری خواهد داشت. این برگشت پذیری بدون تورم و خون مردگی حاصل از درمان می باشد. علاوه بر این نوسانات سنتز کلاژن را در طول لیپوساکشن سطحی تحریک می کنند و نیز باعث تسهیل انطباق پس از درمان در پوست می شود. 

 

از طرفی دیگر فرکانس نوسان اعمال شده در عمل لیپوماتیک حدوداً 10 هرتز است که منجر به آزاد شدن اندورفین خواهد شد و 20 الی 30 دقیقه اثر بی حس کننده را طولانی تر می کند. میزان ورم پس از این درمان زیبایی در حد نرمال است و نتیجه نهایی 6 ماه پس از تاریخ درمان قابل ارزیابی خواهد بود. از بیمار خواسته می شود در ماه اول پس از درمان از خوردن غذاهای شور، چرب و پر روغن پرهیز کند. حس تغییر کاملا مشهود  است و برگشت به حالت نرمال 3 الی 6 ماه به طول خواهد انجامید.  گفتنی است که بعد از 2 هفته اثری از هیچ کبودی نخواهد بود. اثرات واقعی جراحی پس از گذشت 2 ماه از زمان عمل نمایان خواهند شد. ماساژ بهترین شیوه برای جلوگیری از سفتی محل درمان می باشد.

با توجه به این توضیحات نتیجه می گیریم لیپوماتیک پیشرفته ترین تکنیک لیپوساکشن است. این روشی ایمن و ساده است و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. دستگاه آن را می توان به سادگی تمیز کرد و در محیط اتو کلاو استریلیزه نمود. انجام این درمان هیچ ریسکی برای بیمار نخواهد داشت زیرا کانال ها افزایش دما پیدا نمی کنند، بنابراین از خطر سوختگی و نکروز شدن پوست جلوگیری می شود. این درمان باعث انقباض مناسب پوست می شود. این درمان می تواند در بیمارانی که قبلا لیپوساکشن انجام داده بودند و نیز در قسمت هایی از بدن که دسترسی به آنها سخت است هم صورت گیرد. افرادی بهترین نتیجه را از این درمان می بینند که پس از درمان، وزن خود را از طریق برنامه ورزشی و نیز رژیم غذایی مناسب کنترل کنند.

 

رژیم غذایی مناسب بعد از لیپوماتیک:

لیپوماتیک به خواست خود فرد انجام می شود، پس از این درمان مقداری از چربی بدن بدون فعالیت خاصی کاهش می یابد، در نتیجه بدن اقدام به تولید چربی به صورت خودکار می کند، از این رو برای مقابله با این مشکل باید رژیم غذایی مناسب اتخاذ شود. این رژیم غذایی ممکن است موقتی یا مادام العمر باشد تا از بازگشت چربی به نقاط لیپوماتیک شده جلوگیری شود.

رژیم غذایی پس از لیپوماتیک معمولا در جزئیات بسته به محل درمان (سینه، ران، شکم و...) با هم تفاوت دارند و کلیات مشابهی دارا می باشند. با این حال رژیم غذایی کلی که برای افراد پس از لیپوماتیک ارائه می شود بدین صورت است:

در طول روز تعداد وعده های غذایی خود را بالا ببرید ولی حجم غذای مصرفی را کم کنید تا بدن غذای دریافتی را صرف سوخت و ساز نماید و چربی تولید نکند.

از غذاهای پر چرب، شیرین و غذاهایی که فیبر زیاد دارند، پرهیز کنید. زیرا بدن پس از درمان توانایی تحمل این مواد را ندارد. در ضمن شکر یکی از عوامل ایجاد چربی و چاق شدن است، از مصرف آن اجتناب کنید.

به منظور تسریع دوره بازیابی و روند درمانی بهتر از موادی با پروتئین بالا استفاده کنید.

از نوشیدن آب به مقدار زیاد حین مصرف غذا اجتناب کنید، نوشیدن آب بر مقدار غذایی که می خورید تاثیر می گذارد. نوشیدن کمی آب حین صرف غذا مشکلی ندارد.

پس از دوره بازیابی فرد می تواند برخی غذاها را تنها با نظر پزشک مصرف کند. نکته دیگر در این باره، پرهیز از خوردن غذاهای سرخ کردنی است. در صورتی که بیمار به غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و فست فود علاقه دارد، می توان از مایکروویو برای پخت آنها استفاده کرد و یا از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن کنجد برای سرخ کردن استفاده نمود.

پس از گذشت مدتی از درمان و زمانی که بدن به این حال جدید عادت کرد، میتوان رژیم غذایی را معتدل تر کرد. اما تا آن زمان باید دقت کرد که چربی های حذف شده دوباره جایگزین نشوند. بنابراین نتایج درمان تا زمانی که از بدن مراقبت نشود (با اتخاذ رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی سبک) نمود چندانی پیدا نمی کنند و لیپوماتیک بی حاصل می شود.

 

 

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی ( abdominoplastia )  یا تامی تاک نوعی جراحی باز شکم است که به منظور کاهش چربی بیش از حد و پوست اضافه در ناحیه شکم و همچنین تقویت عضلات دیواره شکم و حذف خطوط استریا ناشی از کاهش وزن یا بارداری به کار می رود. در نتیجه آبدومینو پلاستی ، شکم حالت تخت و خوش فرمی به خود می گیرد و همین امر باعث می شود فرد پس از جراحی تامی تاک از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شود.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ابدومینوپلاستی راهی برای کاهش وزن نیست. فقط زمانی برای زیبایی شکم خود به سراغ آبدومینو پلاستی بروید که راههای غیر تهاجمی مثل رژیم غذایی، ورزش و تغذیه سالم را به بهترین نحو انجام داده باشید اما هیچ نتیجه ای نگرفته باشید. در واقع اینطور می توان گفت که آبدومینو پلاستی راهی درمانی مختص افرادی است که پوست شکم آنها به هر علتی خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده باشد در غیر اینصورت توصیه نمی شود.

 

یک روش مرسوم و رایج لاغری و پیکر تراشی با نام ابدومینوپلاستیی وجود دارد در این جراحی که از نوع جراحی پلاستیکی شکمی است چربی های  شکم و پوست اضافه  را ازبین می برند . این روش جز یکی از راه حل های  رایج و کار آمد برای از بین بردن پوست اضافه،اسکارهای ناخواسته ،چربی های  اضافه و جمع کردن ماهیچه های شکمی است ماهیچه های ضعیف که در این روش از شکم جدا می شوند امکان  بازسای آنها پس از عمل وجود دارد که چه بسا ماهیچه های سفت تر و بهتری خواهند شد

 

تکنیک های ابدومینوپلاستی:

1 . کلاسیک

شامل انواع جراحی های آبدومینو پلاستی بدون درمان های تکمیلی (در ادامه به آنها اشاره شده است)

 

2 . پیشرفته

ترکیب همزمان روش کلاسیک آبدومینو پلاستی با لیپوساکشن به عنوان درمان تکمیلی (به این روش لیپوابدومینوپلاستی گفته می شود

 

عملکرد آبدومینو پلاستی :

جراحی کشیدن پوست شکم یک اقدام تهاجمی است برای حذف سه مولفه که به زیبایی شکم لطمه وارد می کنند:

 

 . خطوط استریا و پوست اضافه

این موارد را نمی توان با ورزش کردن برطرف کرد. به این دلیل که پوست دیگر حالت ارتجاعی ندارد و به حرکات ورزشی پاسخ فیزیولوژیک نمی دهد. تامی تاک با حذف مستقیم پوست اضافه و خطوط استریا به زیبایی شکم می افزاید.

 

. چربی اضافه در ناحیه شکم

جراحی صاف کردن شکم در حین حذف پوست اضافه چربی های زائد آن ناحیه از شکم را نیز بر می دارد. گاهی به طور همزمان با انجام لیپوساکشن به عنوان درمان تکمیلی، باقی مانده چربی های اضافه نیز از شکم برداشته شده و در نتیجه به ظاهری زیباتر از شکم می توان دست یافت.

 

. عضلات ضعیف شکمی

عضلات شکم که در نتیجه بارداری یا کاهش وزن شدید ضعیف شل یا نازک شده باشند را با عمل لیفت شکم کشیده و آنها را سفت می کنند. البته در صورتی که شل شدن عضلات را بتوان با ورزش و تقویت عضلات شکمی برطرف کرد دیگر نیازی به انجام جراحی کشیدن پوست شکم یا تامی تاک نیست. شکم صاف و کمر باریک نتیجه این اقدام است.

 

انواع جراحی آبدومینو پلاستی ( کلاسیک )

جراحی آبدومینو پلاستی به چند روش انجام می شود :

1 . آبدومینو پلاستی کامل

در جراحی آبدومینو پلاستی کامل روش کار به این صورت است ایتدا یک برش عرضی از پهلو تا پهلو ، بر روی خط مویی شرمگاهی و اطراف ناف فرد می زنند و سپس چربی های اضافه ناحیه ناف تا بالای ناحیه شرمگاهی را خارج ساخته  و ماهیچه های بالا و پایین ناف جمع می میشود  و سپس تمام برش ها را به هم وصل می کنند و پوست شکم به این طریق صاف می گردد د در آخر برای  برقرای ارتباط بین فضای زیر پوستی و محیط بیرون یک لوله با نام Draneکار گذاشته میشود کار این لوله خارج کردن ترشحات زیر پوستی است و تا 24 تا 48 ساعت بعد از عمل در بدن بیمار خواهد بود مدت زمان لازم برای این عمل بین 2 تا 5 ساعت است.

 

اگر  فرد دارای چربی های زیاد شکمی ، پوست شل و وارفته و ماهیچه های منفصل باشد برای این فردی عمل تامی تاک کلاسیک بهترین گزینه است در این عکمل جراحی علاوه بر بیهوشی کامل حین عمل ،فرد باید به مدت سه رو در بیمارستان بستری گرد یکی از ویژگی های برجسته این عمل بهبودی چشمگیر در شکل  شکم است

نکته که باید در خصوص عمل تامی تیک متذکر شویم این است که بعد از عمل به هیچ عنوان بیمار اجازه بارداری ندارد و فرد پیش از جراحی می تواند باردار شود

 

 

 

heartheartheartheartheartheartheartheartheartheartheartheart

 

2 . مینی ابدومینوپلاستی ( جراحی زیبایی محدود شکم )

در صورتی که فرد چربی کم  و پوست اضافی ناچیز و کمی ضعف دیوار شکمی  داشته باشد فرد جراحی شکمی مینی ابدومینوپلاستی انجام می دهد  جراحی ساده  و راحتی است که اندازه برش ها در آن  کوچک و کم است ناحیه اطراف ناف به هیچ عنوان برش داده نمی شوند و فقط  بخشی از نواحی زیر ناف را تخلیه  می کنند پزشک، پوست بین خط برش پایینی و ناف را جدا کرده و پایین میکشد اضافات را بر می دارد و باقی را  بخیه میزند در بعضی مواقع پیش میاید که ماهیچه نیز در طی عمل جمع گردند در این روش ،هیچ اسکاری در اطراف ناحیه ناف باقی  نمی ماند طول این عمل راحت فقط  1 یا 2 ساعت است و گاهی ممکن است لیپوساکشن همزمان با این روش نصورت گیرد که این نیز به تشخیص و صلاحدید پزشک معالج شما خواهد بود

 

 

 

3 . آبدومینو پلاستی محیطی ( گرداگرد )

اگر فرد دارای  چربی زیاد در پشت کمر خود باشد در اینصورت  باید  جراحی شکمی آبدو مینوپلاستی  به همراه لیپوساکش انجام دهد که به این دو عمل همزمان آبدو مینوپلاستی محیطی نیز می نامند  این روش همچنین برای کسانی که دچار کاهش وزن زیاد شده اند هم توصیه می شود هر چند که ممکن است همراه با یکسری عوارض باشد

این عمل یکی از پیچیده ترین روش ها است که گاهی در چند مرحله و یا حتی در نوبت های مجزا صورت می پذیرد  برش ها در این روش تا ناحیه پشت زده می شود و فرد ابتدا به پشت و سپس به روی شکم خود دراز می کشد. یکی از مزایای این روش نیز خارج کردن چربی های اضافی در قسمت لگن و ناحیه پشت  است  که همین امر موجب  خوش فرم  شدن بدن فرد به صورت سه بعدی می شود

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۳
جعفر فرزانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی